Не ми е празнично от вчера,
животът продължава все суров,
а само до преди Неделя
изглеждаше тъй призрачно жесток.

Ще давя мъката във вино и ракия,
но как се дави океан, море,
и как изплува клетника отгоре
с очи към Седмото небе.

С. Пехльова

***

Да изтриеш човек не е лесно,
ами ако утре на улицата го срещнеш?!
Какво ще си кажете или просто ще се разминете
като неми минувачи пред някоя от витрините.

Ще се правите на разсеяни…

С. П.

Отказах се да пиша сложно
заради себе си и вас,
навън е някак монотонно
отеква коледния квас.

От магазина купих мръвки
и връзка праз, дори вино,
ей тъй предпразнични минути
на прага ми се суетят.

Направих си и равносметка,
животът сметка не държи,
и не върви по-план,
защото Бог отгоре планувал
го е вместо нас, уви!

С. Пехльова
25 декември, 2014 г.

Луд

Във джоба си имам една курабийка,
нося си я за късмет.
Гледам я скришно и й намигам,
сякаш си говоря с човек.

Казват, че самотата заразна е,
и с времето започваш да си говориш сам,
монологът ми е толкова дълъг,
чак до Северния ледовит океан.

Към курабийката ще прибавя и друга,
не искам моята самота за друг,
друго е да си влюбен,
а още по-хубаво е напук…

На света, който е така безпощаден
и прави нормалния – луд.

С. Пехльова
25 декември, 2014 г.

tumblr_mvx4i6Hfog1qkgblgo1_500

Вместо отговор

Един господин със тихо гласче ме попита:
Дали и бялото вино е грешно?
Как да му отговоря се чудя
и ми става наистина смешно.

Не само грешно, но и пенливо
и възбужда у нас страстите.
О, да де можеше някоя любима
да те изпепели веднага след Постите.

Ще се сърди Иисус понеже е бяло,
и не отпиваме от кръвта Му,
но всеки ден ядеме от Тялото
и го разпъваме против волята.

С. Пехльова
25 декември, 2014 г.

Късмет

Реших след баницата със късмети днес,
да пийна от ракията на зетя.
Ще ми подейства тя като компрес,
и ще изхвърля панадола зад пердето.

Ще пийна две, а след това Живот,
ще зяпам нямо във пространството на хола,
и телефонът ще звъни,
а у дома ще бъде някак празно откъм хора.

Реших след баницата със късмети,
да пийна от ракията на зетя.
Утеха някаква ми е, че след това
ще се наложи да забравя за късмета.

С. Пехльова
25 декември, 2014 г.

tumblr_ngyb0v4Qad1t96d7to1_500

Баница с късмети

И идва ред на всичките късмети,
ферари плюс джакузи, вертолети,
почивка на Хаваите и в Куба…

Ами Париж, Толедо и Неруда?
Неруда ли? Не може без култура,
че субкултурната инвазия е луда.
И пощръкля Света от скъпи дрешки,
с айфона уговаря срещи.

И за какъв ли Дявол е това?
Късмети за пари, за суета.
А простичките, земните неща,
къде са в цялата игра?

Отивам да замеся и тестото,
ще сложа ред кори и ред банкноти.
Нали за баница с късмети става дума?
И кой е луд, та да чете Неруда.

С. Пехльова
25 декември, 2014 г.

Омръзна ми

Омръзна ми от манджи и мезета,
сърми и силни питиета.

И питам се нима е романтично?
И предпочитам всичко непривично.

И предпочитам ласки и копнежи,
наместо свински мръвки и брътвежи.
От честитене ми дойда до гуша
отивам тайничко и скрито да попуша.

За някакви подаръци и свещи
се суети Светът,
нима е по-човешки?
И честитим си Рождество Христово,
безбожни, бездуховни хора.

А там на Кръста си остават наште грешки…

Омръзна ми от вино, от ракия,
не празник, а пиянство, орисия.

С. Пехльова
25 декември, 2014 г.

